Apple on aastaid olnud minu portfellis tubli tegija, kuid viimasel ajal on probleemid teinud aktsiast minu portfelli musta lamba. Apple sõltub eelkõige ühe seadme edust ja selline kõrge riskimäär tekitab minus müügimõtteid.
- Apple'i tegevjuht Tim Cook esitlemas iPhone 6s ja 6s Plusi. Foto: EPA
Neljapäev oli jälle üks paljudest viimasel ajal, kui Apple’i aktsia sai investoritelt peksa. Investorid on koguni sedavõrd negatiivseks “õunafirma” suhtes muutunud, et aprillikuisest tipust on aktsia kukkunud 19,5%. Natuke veel ja Apple on ametlikult karuturul. Lisaks tõusis neljapäeval korraks Apple’ist ette maailma väärtuslikumaks ettevõtteks Google’i emafirma Alphabet. Börsipäeva lõpuks suutis Apple siiski 1,2 miljardi dollariga Alphabeti edestada.
Fakt on aga see, et Apple’i aktsia on tagasi 2014. aasta juuni tasemel ehk viimased pea kaks aastat on olnud raisatud aeg, kui jätame kõrvale firma nigela dividendi. Praegu on mul põhimõtteliselt kolm varianti - müüa aktsiad maha, osta neid “odavalt” juurde või oodata ja vaadata. Tegelikult lisandub sellele veel neljaski ehk müüa vaid osa aktsiatest.
Kõik need variandid sõltuvad tegelikult ühest küsimusest - mida ma arvan, mis saab Apple’i aktsiast edasi? Uurime Apple’i olukorda veidi lähemalt.
Apple sõltub täielikult iPhone’ist, sest nutitelefoni müük toob sisse 65% firma käibest. Apple peaks iPadide käivet 7,5kordistama, Maci müüki 6,5kordistama või teenuste käivet suurendama 5,5 korda, et see oleks võrdne iPhone’i müügiga.
Uus välimus müüb
Septembris tuleb välja uus iPhone 7 ja 7 Plus ning nende kahe seadme edust sõltub Apple’i edu ning aktsionäride heaolu. Praeguseks on juba lekkinud omajagu pilte ja infot, milline uus iPhone saab olema. Kuigi need pole ametlikud allikad, siis ma suhtuks lekitatud piltidesse ja infosse päris tõsiselt, sest kaks aastat tagasi mais lekkisid iPhone 6 ja 6 Plusi pildid meediasse ja lõpptoode osutus 99% samasuguseks.
Paraku valmistab mulle iPhone 7 muret. Välimuselt on see marginaalselt erinev kahest eelmisest iPhone’i mudelist ja kahjuks on välimus peamine asi, mis müüb iPhone'e. iPhone 6s-i puhul nägime, kuidas veidi parem kaamera ja mõned tehnilised täiendused ei suuda inimesi massidena ostma meelitada. Suurema müügikasvu saavutamiseks peab Apple disaini radikaalsemalt muutma ja mul on tunne, et seda mõistab sügisel ka firma juhtkond. Just siis, kui on liiga hilja midagi enam teha.
Pole väga vahet, mis teised Apple’i tooted teevad, sest firma ja aktsia käekäik sõltub peamiselt iPhone’ist. Lisaks pole horisondil ühtegi põnevat uut toodet. Apple Watch on pettumus ja hobiprojekt ning auto paistab veel kauge tulevik. Miski ei garanteeri, et Apple üldse hakkab autosid tootma.
Alates 2009. aastast on Apple’i aktsia teinud iPhone’i müügiletuleku kuupäeva juures YTD tipu. Viimase seitsme aasta ainus erand on 2015. Ilmselt on mul mõistlik oodata kuni septembrini ära ja loota sama tõusu ka tänavu. Miski ütleb, et väga palju alla 90 dollari Apple’i aktsia ka ei kuku.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.